Bühlmann Hotels

Hos Bühlmann Hotels har vi en ambition; vi vil sætte nye standarder for værtskab og gæsteoplevelser i Danmark. På vores hoteller og i vores restauranter og cocktailbarer er gæsteoplevelsen i centrum. At du sover godt og gastronomien smager er en selvfølge.

Historie

Bühlmann Hotels blev grundlagt i 2007, da ejerne Anemette og Danni Bühlmann overtog herregårdshotellet Scheelsminde i Aalborg, som har været på Bühlmann-familiens hænder siden 1960. 

Siden er flere hoteller kommet til siden da. Koncernen driver i dag anmelderroste 5-stjernede boutiquehoteller, 4-stjernede designhoteller samt herregårde og lufthavnshoteller på tværs af Danmark. 

Det hele startede egentlig i 1960, da Anemettes bedsteforældre, karismatiske Hugo Jensen og hans hustru, Schweiziske Aloisia Bühlmann, kom til Nordjylland. De kom til Aalborg for at bestyre det dengang ultramoderne og landskendte spisested Motel Aalborg på den gamle herregård Scheelsminde, som siden da har været på familiens hænder.

Vision

Vi vil være Danmarks førende gastronomi- og hotelkoncern i balance med vores værdier, gæsternes behov og udviklingen i verden. 

Vision der afspejles i alt hvad vi gør på alle vores lokationer.

Visionen er essensen af alle vores ambitioner. I ambitionen er vi ikke bange for at fejle. Ambitionen skal booste organisationen med selvtillid, og give konkret retning. 

Vi skal være større og skal på sigt kunne tilbyde vores værtskab og ydelser uden for Jylland. Landsdækkende er vores målsætning på den lange bane

På linje med vores ambitioner, sigter vi efter at være førende på flere områder.
I værtskabet. Inden for mennesker. Inden for gastronomi. Inden for bæredygtighed og inden for innovation. At være førende er ikke det samme som at være den bedste.
Det er vi ofte, men det er ikke et mål i sig selv.

På Bühlmann-hotellerne handler gastronomi ikke kun om mad. Gastronomi er alt det vi tilbyder vores gæster at indtage. Det er måden vi vælger, tilbereder, præsenterer og fremstiller mad og drikke på i samspil med vores omgivelser, de unikke oplevelser vores hoteller skaber og gæstens behov.

Vi kan ikke være førende, hvis det betyder, at vi skal gå på kompromis med vores værdier. Ambitionerne må ikke være så vidtrækkende, at vi glemmer hverken værdier eller gæstens behov, eller sætter vores økonomiske handlefrihed over styr.

Er et udtryk for, at vi ikke ved alt eller har patent på sandheden – om det er i forhold til hoteldrift, bæredygtighed eller gastronomiens udvikling. Vi skal derfor løbende finde inspiration i vores omverden, og vi er forpligtet til at holde øje med verdenen omkring os, for hele tiden at kunne skabe indtryk og varige oplevelser for vores gæster.

Ambitiøst vækst

Bühlmann Hotels er på en ambitiøs vækstrejse, som skal udvikle koncernen mod at blive landsdækkende ved udgangen af 2026.

Starten på vækstrejse skete i 2011, da Bühlmann overtog forpagtningen af den ikoniske herregård Nørre Vosborg i Vemb ved Holstebro.

Udvidelsen fortsatte i 2014, da Aalborg Airport Hotel åbnede. Kun to år senere påbegyndte nybyggeriet Peak 12 i Viborg. Et 12-etagers vartegn

for byen, som i efteråret 2021 skulle indtage Viborg og omegn som det største og mest moderne hotel. I 2020 overtog Bühlmann forpagtningen af boutiquehotel Villa Provence i Aarhus. I foråret 2021 overtog Bühlmann også̊ driften af Slotshotellet i Aalborg, der med sin placering, er og blev en væsentlig del af det nye Aalborg havnefront og internationaliseringen af byen.

Efter en gennemgribende renovering genåbnede Slotshotellet i 2022, nu som Pier 5 Hotel.

I 2023 blev ikoniske Hotel Royal i Aarhus en del af familien og genåbnede efter en totalrenovering med respekt for husets stil i 2024. Også Airport Hotel i Billund bliver i 2023 en del af hotelporteføljen.

I 2024 kommer det 5-stjernede boutiquehotel Herman K til samt historiske Hotel Randers i Randers.

Værdier

I Bühlmann har vi hjertet med i alt hvad vi gør. Bühlmann-hjertet med det schweiziske flag i midten er symbol på hvor vi kommer fra, vores værdier og måden vi yder værtskab på. 

Vores værdier skaber vores kultur og vores fælles sprog på tværs af hotellerne.

Vi udfører vores arbejde med omhu. Ved at gøre os umage, og have hjertet med, udviser vi respekt for hinanden og for vores gæster. Når vi er omhyggelige, bidrager vi hver især til den gode arbejdsdag og det gode værtskab.

Vi er omstillingsparate og agerer løsningsorienteret over for hinanden,
vores gæster og samarbejdspartnere. Vi ser muligheder, ikke begrænsninger, og møder uforudsete udfordringer positivt. Vi er åbne for nye opgaver og bidrager til fælles løsning med målet for øje.

Som værter er vi imødekommende, engagerede og lydhøre.
Vi er ikke bare til stede. Vi er til stede med oprigtig interesse og formår derfor at give gæsten en god oplevelse. Ved at være nærværende overfor hinanden respekterer vi hinandens tid og kompetencer.

Vi er passionerede og brænder for vores fag. Vores passion og dedikation kommer til udtryk i det samlede værtskab. Vores passion er med til at danne vores fælles kultur, hvor ambitionerne er høje, og alle hver
dag stræber efter at blive bedre.

Vi udviser ansvarlighed, for den verden vi lever i, og arbejder hver
dag på at øge vores bidrag til en bæredygtig fremtid.
Vi respekterer forskellighed og møder hinanden, gæster
og samarbejdspartnere ligeværdigt og fordomsfrit.
Vi respekterer menneskers arbejdsmæssige ambitioner, og sammen tager vi ansvar for at indfri den enkeltes, teamets og koncernens potentiale.

Bühlmann Believe

I Bühlmann Hotels vil vi være førende i branchen – det gælder også inden for bæredygtighed. Vi tager ansvar overfor miljø, samfund og mennesker og inspirerer vores kolleger og gæster til det samme. Vi har desuden et stort fokus på hvordan vores handlinger påvirker fremtiden, og arbejder hele tiden på nye og bedre alternativer.